loading...
سینک گرانیتی فروشگاه تخصصی
سینک گرانیتی ها بازدید : 24 سه شنبه 30 فروردین 1401 نظرات (0)

چگونه بهترین هود آلتون را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید



ما چند اطلاعات مهم دیگر داریم که ممکن است هنگام انتخاب هود موتور فلزی آلتون مناسب برای آشپزخانه شما مفید باشدهودهای دودکش هود استخراج

این هودها به سادگی هوا را از طریق کانال کشی به بیرون می فرستند. آنها به هیچ وجه آن را فیلتر یا پردازش نمی کنند. قیف کردن هوا به طور مستقیم به بیرون کارآمدتر و اغلب مؤثرتر از چرخش مجدد آن به داخل اتاق است. با این حال، هودهای مجرای/کشنده می توانند صدای بلندتری داشته باشند، زیرا برای فشار دادن هوا از طریق مجرا به نیروی بیشتری نیاز است. توجه به این نکته ضروری است که از آنجایی که از کانال کشی برای هدایت هوا به بیرون استفاده می کنند، باید از همان ابتدا مسیری را برای کانال کشی برنامه ریزی کنید، به خصوص اگر می خواهید هود اجاق گاز را بالای یک جزیره یا روی یک دیوار غیر خارجی قرار دهید. کانال کشی اغلب می تواند زشت باشد و اگر به آخرین لحظه رها شود، ظاهر آشپزخانه شما را خراب می کند.




هود چرخشی

این هودها هوا را از فیلترها عبور می دهند. سپس فیلترها بوی آشپزی را قبل از بازگشت مجدد هوا به آشپزخانه از بین می برند. اکثر هودهای چرخشی مدرن دارای یک فیلتر چربی اولیه و همچنین یک فیلتر زغالی هستند که با یکدیگر برای حذف چربی، بوی غذا و دود از هوا کار می کنند. هودهای اجاق گاز چرخشی/خود گردشی اغلب بسیار ارزانتر از هودهای استخراج هستند زیرا شامل کانال کشی نمی شوند. با این حال، آنها در مقابله با بوها، چربی ها و دود کمتر موثر هستند، زیرا آنها باید هوا را پردازش کنند، و به ناچار این کار را 100٪ به طور کامل انجام نمی دهند. همچنین باید به خاطر داشته باشید که فیلترها گاهی اوقات نیاز به تعویض دارند. این هودهای اجاق گاز ممکن است بهترین راه حل برای هرکسی باشد که آشپزخانه خود را با بودجه کمی بازسازی می کند و اگر تمایلی به طراحی آشپزخانه خود در جایی که کانال می تواند نداشته باشید می تواند مفید باشد.

هودهای شومینه ای در سال های اخیر به دلیل توانایی ظاهری شیک بسیار محبوب شده اند. این هودهای اجاق که اغلب از فولاد ضد زنگ برس خورده ساخته می شوند، دارای بخش وسیعی در پایین هستند که به یک دودکش متصل است. یک هود به سبک دودکش می‌تواند لبه‌های صنعتی یا شهری را هم به آشپزخانه‌های شیکر رایج و هم به طرح‌های براق معاصر بدهد. آنها می توانند به راحتی بین دو واحد حرکت کنند یا به عنوان یک هود مستقل کاملاً به تنهایی بنشینند.

چگونه مجرای هود اجاق گاز را پنهان می کنید؟

متأسفانه، پنهان کردن مجرای هود اجاق گاز همیشه آسان نیست. در یک سناریوی ایده آل، اجاق گاز شما باید در مقابل یک دیوار رو به بیرون قرار گیرد به طوری که یک طول بسیار کوتاه مجرای می تواند از هود بالا برود قبل از اینکه مستقیماً از سوراخی در دیوار خارج شود. در مواردی که این امکان پذیر نیست، چند راه حل وجود دارد که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید.

اول اینکه طرف دیگر دیوار چیست؟ اگر اتاق مجاور یک رخت‌کن یا ابزار است، ممکن است طول مجرای نامناسبی که می‌توانید برای جعبه کردن آن انتخاب کنید، مشکلی ایجاد نکند. در غیر این صورت، ممکن است بتوانید کانال را از بالای سقف در فضای کف عبور دهید. با این حال، این بستگی به نحوه قرارگیری تیرچه های شما دارد زیرا باید در کنار آنها اجرا شود. اگر کابینت های بالای سر در دو طرف اجاق گاز خود دارید، می توانید کانال را در بالا یا داخل کمدها پنهان کنید، اگرچه این راه حل ایده آلی نیست. علاوه بر این، شما در مورد مدت زمان کانال کشی و تعداد خم شدن آن محدود خواهید بود. توصیه می کنیم طول را به 5 متر محدود کنید و به ازای هر خمیدگی 90 درجه، آن را 1.2 متر کاهش دهید. اکنون می توانید ببینید که چرا در مراحل اولیه طراحی، ارزش انتخاب هود اجاق گاز را دارد. اگر مطمئن نیستید که چگونه با برنامه های شما مطابقت دارد، فقط با ما تماس بگیرید تا بحث کنیم.

سبک و انواع هود اجاق گاز

بیایید با آن روبرو شویم، سبک هود اجاق گاز شما یکی از مهمترین جنبه هایی است که بر تصمیم شما تأثیر می گذارد. سبک های مختلفی در بازار وجود دارد که هر کدام رویکرد متفاوتی برای از بین بردن بوی غذا و چربی موجود در هوا دارند. با بسیاری از سبک های مختلف برای انتخاب، همه چیز ممکن است گیج کننده شود. موارد اصلی که باید در نظر بگیرید اندازه و محل اجاق گاز است و اینکه ترجیح می دهید هود اجاق گاز مخفی باشد یا به یک ویژگی تبدیل شود.

هودهای یکپارچه

این سبک مخفی برای کسانی از شما که نمی خواهند هود اجاق گاز خود را به یک ویژگی تبدیل کنند ایده آل است. هودهای اجاق گاز یکپارچه در کابینت های شما تعبیه شده اند و در نگاه اول مانند یک واحد دیواری دیگر به نظر می رسند. آنها با کشیدن دسته یا فشار دادن سوئیچ روشن می شوند. حتی برخی از آنها فضای کمی برای قفسه ادویه دارند! این طرح در دو مدل چرخشی و استخراجی موجود است.




هودهای معمولی یا ویزور

این هودها معمولاً در قسمت زیرین یک واحد دیواری نصب می شوند، این هودها نسبت به نوع یکپارچه قابل مشاهده و آشکارتر هستند اما کمی ظریف تر از هودهای طراحی شده یا دودکشی هستند. هودهای گیره دارای یک گیره شیشه ای یا پلاستیکی کوچک هستند که اندازه هود را افزایش می دهد. اگرچه این هودهای اجاق گاز کمتر محبوب می شوند، اما همچنان برای آشپزخانه هایی با فضای محدود عالی هستند زیرا می توانند در زیر کمد قرار بگیرند و فضای ذخیره سازی ارزشمند شما را ذخیره کنند.



هودهای طراح

برای کسانی از شما که می خواهید بیانیه ای واقعی داشته باشید و دوستان خود را با هود اجاق گاز خود شگفت زده کنید، به هودهای طراح نگاه خواهید کرد. این طرح ها به زیبایی یک آشپزخانه به سبک معاصر را تکمیل می کنند. این سبک هزینه دارد. اینها اغلب گرانترین نوع هودهای اجاق گاز هستند، اما در زیر آنها هنوز هم فقط هودهای اجاق گاز استاندارد وجود دارد. با این حال، آنها تأثیر بصری فوری ایجاد می کنند و راهی عالی برای منحصر به فرد کردن آشپزخانه شما هستند.




هودهای جزیره ای

این هودها برای تکمیل اجاق گاز جزیره ای آشپزخانه طراحی شده اند. آنها را می توان در سقف ادغام کرد تا ظاهری کاملاً بدون درز داشته باشد یا در بالای اجاق گاز آویزان شود تا یک نقطه کانونی شیک ایجاد کند. هودهای جزیره ای به گونه ای طراحی شده اند که از هر زاویه ای قابل مشاهده باشند و پشتی صاف ندارند که با هود دیواری به دست می آورید. هودهای استخراج کننده یک انتخاب محبوب هستند. با این حال، طیف وسیعی از هودهای چرخشی طراحی شده در دسترس هستند که کمتر شبیه هودهای اجاق گاز هستند و بیشتر شبیه ویژگی های نورپردازی پر زرق و برق هستند.

جایگزین های هود اجاق گاز چیست؟

فن های استخراج کننده مستقل

در برخی موارد، شاید اگر به طور منظم آشپزی نمی‌کنید یا نمی‌توانید راه‌حلی پیدا کنید که مطابق با طراحی شما باشد، می‌توان از استخراج‌کننده‌های مستقل و دیواری استفاده کرد. از آنجایی که مانند دستگاه حمام، از هیچ کانالی استفاده نمی کنند، باید آنها را مستقیماً روی دیوار بیرونی قرار دهید. شما احتمالاً به بیش از یک مورد نیاز خواهید داشت و آنها به اندازه یک هود مخصوص اجاق گاز موثر نیستند.

هاب های تهویه

جدیدترین و هیجان انگیزترین افزوده به دنیای استخراج آشپزخانه، اجاق گاز هواکش است. اجاق گاز تهویه شامل یک استخراج کننده چرخشی است که در زیر اجاق گاز تعبیه شده است. دریچه معمولاً در مرکز قرار می گیرد تا بخارات را به طور یکنواخت از سراسر سطح پخت بیرون بکشد. این اجاق گازهای پیشرفته به گونه ای طراحی شده اند که اطمینان حاصل شود که دریچه در برابر نشت مواد غذایی محافظت می شود و به راحتی تمیز می شود. اجاق‌های هواکش پیشرفته به شما این امکان را می‌دهند که اجاق گاز خود را در هر نقطه از آشپزخانه خود بدون نگرانی در مورد استخراج قرار دهید.

آیا دیوار مناسبی برای هود استخراج دارید؟

اگر عاشق آشپزی و آزمایش با غذاهای مختلف هستید، پس موثرترین گزینه برای از بین بردن بخار، دود و بوی آشپزی هود دمنده است. با این حال، هودهای استخراج یا باید بر روی یک دیوار بیرونی قرار گیرند یا به اندازه کافی نزدیک به یک دیوار خارجی برای اجرای مجرای بیرونی باشند. شما باید از همان ابتدا این را در طراحی آشپزخانه خود لحاظ کنید. اگر این امکان پذیر نیست، ممکن است مجبور شوید یک راه حل جایگزین پیدا کنید.

چه اندازه هود آلتون نیاز دارید؟

در حالت ایده آل، هود آلتون شما باید پهن تر یا تقریباً به اندازه منطقه پخت شما باشد. با این حال، با هودهای طراحی آویز، این همیشه امکان پذیر نیست. بسیاری از برندهای لوازم خانگی هود آلتون را متناسب با طیف اجاق های خود می فروشند. اگر در بین کابینت ها هود دودکشی انتخاب می کنید، باید بررسی کنید که دودکش بلندتر یا کوتاهتر از کمدهای دو طرف نباشد.

چه نرخ استخراج را باید انتخاب کنید؟

درجه استخراج هود شما به راحتی نادیده گرفته می شود، اما می تواند تفاوت زیادی در نحوه عملکرد هود آلتون در آشپزخانه شما ایجاد کند. اگر هود آلتون شما میزان استخراج کافی برای اندازه آشپزخانه شما ندارد، متوجه خواهید شد که مدت زیادی طول می کشد تا بوی بد از بین برود، یا حتی هرگز واقعاً پاک نمی شود. در مشخصات تمامی هودها دارای عدد m3 در ساعت خواهد بود. این عدد میزان هوایی را که در ساعت پردازش می کند را نشان می دهد. ما به طور کلی توصیه می کنیم یک هود آلتون بخرید که هوای آشپزخانه شما را حداقل 10 بار در ساعت فیلتر کند. یک راه خوب برای تشخیص اینکه آیا این نرخ برای آشپزخانه شما مناسب است یا خیر این است که حجم آشپزخانه (طول x عرض x ارتفاع) را برای مثال محاسبه کنید. 4 متر × 3 متر × 2.5 متر = 30 متر مکعب. اگر هود آشپزخانه شما 300 متر مکعب در ساعت را نشان دهد، اتاق شما را 10 بار در ساعت (300÷30=10) یا هر 6 دقیقه یک بار فیلتر می کند.

سطوح صدای هود آلتون

دقیقاً مانند نرخ استخراج، اکثر هودهای نمایندگی دارای درجه صدایی هستند که بر حسب دسی بل اندازه گیری می شود. اکثر هودهای نمایندگی حدود 60-70 دسی بل (dB) درجه بندی می شوند. اگر قصد دارید هنگام سرگرمی یا معاشرت آشپزی کنید، ممکن است بخواهید روی یک هود آلتون کم صداتر با درجه دسی بل پایین تر سرمایه گذاری کنید.

فیلترهای گریس

این روزها همه هودهای نمایندگی، اعم از چرخشی و استخراجی، دارای فیلترهای روغن هستند. فیلترها معمولاً در زیر هود قرار می گیرند و اولین نقطه تماس با هوای مکیده شده هستند. همچنین ممکن است قبل از خرید هود آلتون در نظر بگیرید که چگونه می توانید فیلترهای جایگزین را به راحتی تهیه کنید و چقدر گران هستند.

چگونه به راحتی می توانید فیلترهای زغال چوب را تعویض کنید؟

این فیلترها را فقط می توان روی هودهای نمایندگی چرخشی یافت. به غیر از فیلتر چربی، فیلتر زغالی است که بو و دود را از بین می برد. تعویض فیلترهای ذغالی در برخی از مدل ها می تواند بسیار دشوار باشد، ممکن است قبل از خرید هود آلتون آن را بررسی کنید. مانند فیلتر چربی، همچنین ارزش این را دارد که به راحتی بتوانید جایگزین فیلتر زغالی و گرانی آنها را پیدا کنید.

روشنایی هود آلتون

به نحوه استفاده از آشپزخانه خود فکر کنید – اغلب وقتی پشت نمایندگی هستید به منبع نور اصلی می روید، به همین دلیل است که اکثر هودهای نمایندگی دارای چراغ هستند. نور اضافی در هنگام استفاده از نمایندگی شما دید واضحی را به شما می دهد و همچنین می تواند هنگام بررسی اینکه غذای شما به درستی پخته شده است مفید باشد. اکثر هودهای نمایندگی دارای نور LED هستند. ارزش این را دارد که ببینید چقدر راحت می توانید لامپ را تعویض کنید، زیرا باز کردن برخی از واحدها کمی مشکل است.

آیا باید یک هود آلتون هوشمند را در نظر بگیرید؟

این ممکن است چیزی باشد که هرگز به آن فکر نکرده اید، اما نحوه کنترل هود آلتون خود یک نکته مهم است. جدیدترین فناوری پیشرفته به شما این امکان را می دهد که هود آلتون خود را از طریق یک برنامه روی گوشی خود کنترل کنید. این هودهای استخراج هوشمند پیشرفته همچنین می توانند سطح استخراج را با سنجش و پاسخ به میزان بخار یا دود خارج شده از صفحه شما تنظیم کنند. علاوه بر این، این برنامه به شما اطلاع می دهد که چه زمانی فیلترها را تغییر دهید تا اطمینان حاصل شود که هود آلتون شما همیشه در بهترین حالت خود کار می کند.

هودهای نمایندگی سنتی بیشتر با دکمه ها یا کنترل های حساس به لمس در دسترس هستند. ممکن است بخواهید در نظر بگیرید که کدام را ترجیح می دهید. استفاده از کنترل‌های حساس به لمس ممکن است زمانی که دست‌های شما خیس یا چسبناک است کمی مشکل باشد - همانطور که احتمالاً در آشپزخانه خواهید بود.

منبع

https://www.cambridgekitchens.co.uk/blog/everything-need-know-cooker-hoods/

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 27
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 51
  • بازدید ماه : 155
  • بازدید سال : 450
  • بازدید کلی : 1,406